مصطفی پورعلی هستم؛ ساکن مشهد
من یک استراتژیست بازاریابی آنلاین هستم که علاقه زیادی به طراحی خدمات دارم و به همین دلیل این روزها علاوه بر تخصصم که در حوزه راه اندازی کسب و کار آنلاین و پایش و نگهداری اون و همچنین یافتن راهکار برای تجارت الکترونیک و مشکلات اون هست، به سمت طراحی خدمات و مطالعاتی در این حوزه رفته ام و در این زمینه فعالیتهایی انجام داده ام.
در مورد بازاریابی آنلاین، فقط می تونم اینو بگم که یک داستان طولانی است که این داستان شامل چند فصل است و افرادی که کسب و کار آنلاین خودشونو راه اندازی میکنن قطعا نیازه که تمامی فصلهای این داستان رو یا خونده باشن، یا یه نفر که اونو حفظ کرده براشون به صورت یک قصه لذت بخش تعریف کنه.
تجارت الکترونیک یک مقوله جدید در کشور ماست که افراد زیادی روزانه به این نوع از کسب درآمد روی می آورند و قطعا ورود به این عرصه، مانند هر کار و کاسبی دیگه ای نیاز به کسب اطلاعات مناسب و کافی در این مورد داره و در صورت فعالیت صحیح است که می توان از این موضوع به خوبی بهره برداری کرد و نکته مهم تر اینه که برخلاف کسب و کار بومی در دنیای واقعی، کسب و کار آنلاین دارای چالشهایی است که در صورت عدم در نظر گرفتن اونها، درصد شکست بسیار بالا میره و شکستی غیرقابل جبران رو رقم میزنه. روزانه با افراد زیادی با این مسئله برخورد دارم که این موضوع باعث عوض شدن نگاهشون به کسب و کار آنلاین شده و اونو کاری سخت میدونن.
از اونجاییکه دنیای فناوری اطلاعات به زبان انگلیسی زاده شد و منابع غنی و اصلی در حوزه IT به زبان انگلیسی است، در کنار کسب دانشی که از زبان انگلیسی از دوران کودکی داشتم، به سمت ترجمه تمایل پیدا کردم و وارد حوزه تخصصی ترجمه شدم و تا جایی پیش رفتم که کارشناسی ارشد مطالعات ترجمه رو به طور کامل با رویکرد بومی سازی یا Localization جلو بردم.
بعد از اون متوجه شدم که در حوزه فناوری اطلاعات هر قدر هم که دانش کسب کنیم، باز هم نیاز به دانش تخصصی تئوری داریم که با استفاده از تجربه اساتید قوی در این حوزه به راحتی میشه به دانش در حوزه آی تی دست پیدا کرد. لذا دوباره مشغول تدریس در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات شدم و تونستم بخشهای خوبی رو به دانشم اضافه کنم.
هم اکنون در کنار فعالیت شغلی تخصصی که دارم، در تلاشم تا بتونم در این مقطع ادامه تحصیل بدم و تلفیق زیبایی از فناوری اطلاعات و سرویس دیزاین یا همون طراحی خدمات رو با هم داشته باشم.
و اما سرگذشتی کوتاه از کار من :
از سال 1379 پس از چند سال سر و کله زدن با اینترنت و دنیای وب، وارد بحث کدنویسی شدم و پس دو سال اولین پروژه خود را دریافت کردم و بهمین ترتیب در سال 1386 وارد حوزه تخصصی وردپرس شده و در سال 1387 وب سایت شخصی خودم را راه اندازی کردم و پس از کسب تجربه در این حوزه و فعالیت در قالب یک تیم قوی، گروه آرنیکاوب رو تاسیس کردم و پس از گذشت 7 سال، در سال1394 به لطف ایزد، موفق به ثبت رزومه خدمات به بیش از 400 مشتری خوب و دوست داشتنی شدم.
همچنین در این مدت به بیش از 1000 نفر مشاوره دادم و تونستم نیازهای جامعه مخاطبینم رو که همگی در حوزه کسب و کار آنلاین و مدیران وب سایتهای قوی و بزرگ و کوچک بودند رو کشف کنم و برای تک تک نیازها و مشکلات و مسائل در حوزه فعالیتشون راهکار داشته باشم و پس از تحقیقات روی این راهکارها، اون ها رو روز بروز بهبود بدم.
مرکز مشاوره کسب و کار مصطفی پورعلی
مرکز مشاوره کسبوکار به کسبوکارها و کارآفرینان کمک میکند تا چالشهای خود را شناسایی کرده و برای آنها راهحلهای مؤثر و عملی ارائه دهند. این مراکز خدمات متنوعی را در حوزههایی مانند برنامهریزی استراتژیک، تحقیقات بازار، بازاریابی و فروش، مدیریت منابع انسانی، تحلیل مالی و مدیریت هزینهها ارائه میدهند.
از مهمترین خدمات این مراکز میتوان به طراحی مدلهای کسبوکار، تدوین طرحهای بازاریابی، تحلیل رقبا، مشاوره در زمینه بهینهسازی فرآیندها و کمک به دیجیتالسازی اشاره کرد. مشاوران این مراکز با تحلیل وضعیت فعلی کسبوکار، نقاط قوت و ضعف آن را بررسی میکنند و راهکارهایی برای افزایش بهرهوری، کاهش هزینهها و بهبود سودآوری پیشنهاد میدهند.
علاوه بر این، مراکز مشاوره کسبوکار نقش مهمی در توسعه مهارتهای مدیریتی و افزایش آگاهی مدیران در زمینههای جدیدی همچون دیجیتال مارکتینگ، مدیریت پروژه و نوآوری ایفا میکنند. این خدمات به کسبوکارها کمک میکند تا در بازارهای رقابتی، جایگاه خود را حفظ و تقویت کنند.